Podsumowanie kwietnia 2016


Kwiecień był dla mnie baaardzo dobrym miesiącem zarówno pod względem czytelniczym, jak i nowości :-).

Przede wszystkim przeczytałam 8 książek, co przy moim trybie pracy jest bardzo dobrym wynikiem. Zrecenzowałam 5 z nich, trzy czekają na moje notki. A zatem, co pojawiło się u mnie w tym miesiącu? Zacznijmy od początku. 






RECENZJE: (klikając w tytuł, przeniesiecie się do konkretnego tekstu)

Remigiusz Mróz, Rewizja, wyd. Czwarta Strona, Poznań 2016. - czyli kolejna odsłona przygód Zordona i Chyłki, która wywołała palpitację serca i niezłe zamieszanie w głowie. - przeczytana jeszcze w marcu ;-)

Jan Kaczkowski, Katarzyna Jabłońska, Szału nie ma, jest rak, biblioteka Więzi, t. 284, wyd. Więź, Warszawa 2013. - pierwsza książka niedawno zmarłego ks. Jana, który zawsze mówił, prosto, odważnie i otwarcie. O początkach hospicjum, trwaniu przy chorych, wierze i wielu innych sprawach.

William Paul Young, Chata, przeł. Anna Reszka, wyd. Nowa Proza, wyd. II, Warszawa  2011. - klimatyczna opowieść o zmaganiu się z bólem po stracie dziecka, odnajdywaniu Boga oraz szukaniu odpowiedzi na najważniejsze pytania. Czytana w ramach DKK.

M.J. Arlidge, Ene, due, śmierć, przeł. Agnieszka Brodzik, wyd. Czwarta Strona, Poznań 2015. - wciągający, brutalny i przerażający kryminał o najmroczniejszych zakamarkach duszy i umysłu. Wyścig z czasem i tajemnica przeszłości. 

Papież Francieszek, Miłosierdzie to imię Boga, rozmowa z Andreą Torniellim, przeł. Joanna Ganobis, wyd. Znak, Kraków 2016. - ta książka całkowicie rozłożyła mnie na łopatki, zmieniła moje myślenie oraz dała naprawdę wiele. Wspaniała, ciepła lektura, z której kart bije autentyczna miłość i troska o człowieka.

Maria Paszyńska, Gonitwa chmur, wyd. Czwarta Strona, Poznań 2016. - piękna, klasyczna, dopracowana w najdrobniejszych szczegółach i bardzo klimatyczna powieść o dalszych losach bohaterów znanych z "Warszawskiego niebotyka". 


W najbliższym czasie ukażą się recenzje następujących książek:

Papież Franciszek, Dzieci piszą listy Papież Franciszek odpowiada, oprac. Antonio Spadaro, przeł. Barbara Żak, wyd. WAM, Kraków 2016. 

S. Jolanta Glapka, Agata Puścikowska, Siostra na krawędzi. O pasjach silniejszych niż narkotyki, wyd. WAM, Kraków 2016.

Janusz Koryl, Sny, wyd. Dreams, wyd. I, Rzeszów 2011.


Na blogu pojawiło się również w tym miesiącu (linki poniżej, wystarczy kliknąć): 



Ponieważ w Book Haul-u pisałam nieco więcej o tym, co do mnie przywędrowało, teraz wymienię jedynie tytuły. 




* Maria Paszyńska "Gonitwa chmur"
* Agnieszka Pietrzyk "Śmierć kolekcjonera"
* Karolina Wilczyńska "Ja, kochanka"
* Agnieszka Olejnik "Szczęście na wagę"
* Sarah Hilary "W obcej skórze"
* Magdalena Knedler "Nic oprócz strachu"

Serdecznie dziękuję za wszystkie pozycje <3

Od Wydawnictwa WAM otrzymałam:



* Papież Franciszek "Dzieci piszą listy, Papież Franciszek odpowiada"
* Maria Miduch "Biografia Boga Ojca"
* Dominik W. Rettinger "Wiara i tron"
* Bp Grzegorz Ryś "Moc Słowa"
* Jolanta Glapka, Agata Puścikowska "Siostra na krawędzi. O pasjach silniejszych niż narkotyki"

Ogromne podziękowania za wszystkie książki <3


A jakie plany na maj? Na pewno będę na Targach Książki w Warszawie!!!! <3 Mam też już wybranych kilka lektur do czytania, ale moje plany często ulegają zmianom, więc nic nie zdradzę. Na pewno czeka mnie spotkanie z lokalnym pisarzem i poetą w ramach spotkań Dyskusyjnego Klubu Książki. 


A jaki był kwiecień u Was?

Komentarze