Jesień z klasyką

 


Zwalniam. Chcę, by jesień była wyjątkowa. Pełna kolorów, długich wieczorów, dobrej literatury. Pragnę zanurzyć się w przejmujących, wielkich historiach, które poruszą moje serce i będą mi towarzyszyć chłodnymi wieczorami. Aromatyczna herbata, gruby sweter, ciepły koc i dobre owocowe ciasto. Lubię mierzyć się z trudnymi i smutnymi historiami, gdy za oknem o parapet bębnią krople deszczu, poranki są zimne i zamglone. Wracam do klasyki i książek, które skłonią mnie do refleksji. Październik i listopad mają być inne, skupione na tym, co poprowadzi mnie w zupełnie inne literackie rejony. 

Dzielę sobie ten czas na połowę. Jedna to klasyka zagraniczna, druga polska. Wybieram kilka książek i zobaczę, które uda mi się przeczytać. 

1. Victor Hugo "Nędznicy"

2. John Steinbeck "Grona gniewu"

3. Lew Tołstoj "Wojna i pokój"

4. Borys Pasternak "Doktor Żywago"

5. Ayn Rand "Źródło"

6. Roy Jacobsen "Oczy z Rigela"

7. William Makepeace Thackeray "Targowisko próżności"

8. Emily Jane Brontë "Wichrowe wzgórza"

9. Jane Austen "Duma i uprzedzenie"

10. Maria Dąbrowska "Noce i dnie"

11. Władysław Stanisław Reymont "Ziemia obiecana"

12. Bolesław Prus "Emancypantki"

13. Wiesław Myśliwski "Traktat o łuskaniu fasoli"

14. Stefan Chwin "Haneman"

To tylko przykładowe pozycje, jeśli chcecie włączyć się w akcję, będzie mi bardzo miło. Dajcie znać w komentarzach, co planujecie przeczytać. Poniżej grafika do pobrania. 



Komentarze

  1. Ja chyba zrobię sobie własną wersję jesieni z klasyką - wracają do książek, od których zaczęła się moja miłość do czytania, do Harrego Pottera i Władcy Pierścieni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda wersja jest dobra :D Do Tolkiena muszę koniecznie usiąść, ale chyba dopiero pod koniec roku. Harrego nigdy nie czytałam, jakoś nie ciągnęło mnie do niego, ale może kiedyś. Miłej lektury.

      Usuń
  2. A wiesz... gdybym tylko znalazła czas. Ale dla chcącego... :) Chyba się skuszę i dołączę do Ciebie :) Jeśli to nawet będzie jeden tytuł, to zawsze mały sukces. A wśród tych zaproponowanych przez Ciebie jest kilka takich, które i ja od dawna chcę przeczytać. Jutro pomyślę, jakie wybiorę i uzupełnię grafikę :D

    Ale super <3 I to w momencie, w którym znów się ocknęłam i postanowiłam bardziej skupić na blogu. A tu takie blogowe wyzwanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgodnie z zapowiedzią, Twoja Jesień zawitała i u mnie :) Zajrzyj w wolnej chwili :*

      Usuń
    2. Widziałam już w dniu publikacji, cudowna lista <3 Serdecznie dziękuję za dołączenie Kochana. Twoja częsta blogowa aktywność jest jak miód na moje serce. Towarzyszysz mi odkąd stawiałam pierwsze kroki w blogosferze i mam nadzieję, że choć wiadomo jak jest z blogami, nie pozbawisz ludzi Twoich pięknych słów i zdjęć. Wtedy już nic nie byłoby takie samo, zrobiłoby się ubogo. Ja zacznę od "Źródła", bo chodzi za mną już tak długo, że zaczęło wyskakiwać nawet z lodówki ;). Ciekawe, ile będę je czytać...

      Usuń

Prześlij komentarz