Gimnastyka umysłu - Paulina Mechło, Jolanta Grzelka "Trening intelektu. Wyćwicz pamięć, koncentrację i kreatywność w 31 dni" - Recenzja



Uczymy się przez całe życie, ale tak jak o ciało, tak trzeba dbać o umysł. A najczęściej jest tak, że w momencie, gdy kończymy szkołę nauka się urywa. Owszem są zadania do wykonania w pracy, ale w zależności od tego, jaką wykonujemy, jesteśmy mniej bądź bardziej narażeni na obniżanie sprawności umysłowej. W końcu nie każdy wykonuje zawód związany z kreatywnymi czynnościami. Z pomocą przychodzą oczywiście książki, krzyżówki, sudoku i inne rzeczy, które rozwijają nas, ale warto pomyśleć o czymś, co kompleksowo wpłynie na umysł. 

Intelekt jest naszym zapleczem. Obejmuje umiejętności i zgromadzoną wiedzę. By go trenować autorki książki "Trening intelektu. Wyćwicz pamięć, koncentrację i kreatywność w 31 dni" proponują ćwiczenia z zakresu rozwijania pamięci, kreatywności, języka, koncentracji i wiedzy. Codzienna dawka ćwiczeń to niezły rozruch dla umysłu. Postanowiłam się zatem przekonać, czy uda mi się tak wyćwiczyć mózg, by był niczym mięśnie Pudziana ;).

Ja jestem już po treningu i powiem, że mam ochotę na więcej, więc mierzę się z kolejną książką. Co wynika z moich obserwacji? Cóż ćwiczenia są różne, począwszy od zadań matematycznych, przez szukanie podobnych figur, zapamiętywanie ciągów literowo-cyfrowych, rysunków, pisanie zdań z podanymi słowami, wyszukiwanie ukrytych słów, znajdowanie synonimów i antonimów po sudoku. Zabawa i nauka w jednym, choć wszystko na czas. Codziennie wpisując rezultaty w tabelę miałam możliwość obserwować, co się zmienia. Wnioski, nie były zaskakujące. W zależności od samopoczucia, poziomu zmęczenia i pory, w której wykonywałam ćwiczenia, wyniki bywały różne, ale im dłużej ćwiczyłam, tym było lepiej. Nie byłam pewna, czy faktycznie dam radę przebrnąć przez cały trening, ale wciągnęłam się i chciałam sprawdzić, co czeka mnie na mecie. Było fajnie, rozwojowo, czasami zabawnie :). Tym, którzy chcieliby pogłówkować, polecam :)


Paulina Mechło, Jolanta Grzelka, Trening intelektu. Wyćwicz pamięć, koncentrację i kreatywność w 31 dni, wyd. II rozszerzone, wyd. Helion, Gliwice 2015. 

Komentarze

  1. Ciekawa sprawa! Póki studiuję, chyba nie potrzebuję ćwiczyć umysłu, ale potem, kto wie :D Niesamowite jak sprawność umysłu zależy od człowieka, weźmy chociażby takich aktorów, uczą się tekstów na pamięć przez całe życie i błyszczą intelektem aż do później starości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ćwiczenie pamięci przez np. naukę tekstów jest bardzo dobre, dlatego jako nauczyciel nigdy nie byłam zwolennikiem odchodzenia od nauki pamięciowej, bo to też rozwojowe. Owszem powinno się także uczyć na zasadzie skojarzeń, ale pamięć trzeba ćwiczyć. Co do ćwiczeń, jeśli masz ochotę polecam, na pewno łatwiej się po nich uczyć, sama zauważyłam, choć obecnie ja uczę się sama dla siebie i własnego rozwoju, bo studia mam za sobą. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. slabo mnie przekonuja wszystkiego rodzaju poradniki

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz