Idź za głosem serca – Arkadiusz "Arkadio" Zbozień "Rób to, co kochasz. 5 kroków - jak wejść na drogę życia z pasją"




„Masz wszystko, czego ci trzeba!” 
Do tej publikacji podchodziłam dwa razy. Za pierwszym usiadłam sobie wygodnie na łóżku i zaczęłam wsłuchiwać się w treść. Stop! Nie, tak nie będzie. Zdałam sobie sprawę, że trzeba inaczej. Kilka dni później, gdy miałam wolne przygotowałam kartki, długopisy i gotowa do akcji włączyłam audiobooka. Postanowiłam wynotowywać sobie najważniejsze wnioski. Podczas słuchania byłam bardzo skupiona i cóż… wyszło mi 82 punkty ;)

Arkadiusz Zbozień kieruje swój audiobook, który powstał na podstawie książki przede wszystkim do młodych ludzi, szukających swojej drogi życiowej. Opowiada o tym, że nawet zła przeszłość nie zamyka drogi do szczęścia. Trzeba po prostu wstać, uporządkować swoje życie i zacząć budować od nowa, opierając wszystko na Bogu i pracy. Zaprasza do refleksji dotyczącej przeszłości, zastanowienia się, z czego wynikały porażki, których słuchacze doświadczyli. Jednocześnie przypomina, że nie można zrażać się niepowodzeniami. Błędy istnieją po to, by się na nich uczyć i dotyczy to nie tylko naszych potknięć, ale również pomyłek innych. Ważne, by nie poddawać się i nie powtarzać tego, co poprzednio zrobiliśmy źle. Zachęca do zadawania pytań, gdyż jest to jeden z najważniejszych sposobów na naukę i rozwijanie się.

Proponuje przewartościowanie dzisiejszego przekonania o tym, kim jest człowiek sukcesu a czym sam sukces. Nie jest nim bowiem tylko wygrana, ale sam fakt podjęcia działania, postawienia pierwszego kroku, który przecież bywa najtrudniejszy. To również doskonalenie się w tym co robimy, znajdowanie nowych pasji. Kluczem do sukcesu jest robienie tego, co się kocha. Znalezienie swojego talentu i poświęcenie mu maksymalnej ilości czasu i energii. Rozwijanie pasji, która pozwala nam być szczęśliwym. Autor zachęca do znalezienia pobocznych zainteresowań, związanych z tym, co daje nam radość, tak by móc pracować na kilku płaszczyznach, gdy okaże się, że jedna działalność nie wystarcza. Podkreśla również konieczność nauczenia się życia dniem dzisiejszym. Nie chodzi tu o porzucenie planowania, absolutnie nie. Ono jest niezmiernie ważne w osiąganiu celu, ale nie można zbytnio skupiać się na wybieganiu w przyszłość czy powrotach do przeszłości.



Rób to, co kochasz” to swoisty przewodnik po tym, w jakim kierunku może zmierzać nasze życie, jeśli tylko będziemy mądrze postępować. Poza powyżej wspomnianymi treściami odnajdziemy tu także kilka słów o inspirowaniu się oraz metodę 5 kroków do realizacji marzenia. Całość obfituje w przykłady, wypowiedzi różnych osób i świetną muzykę J. Bardzo przystępnie przekazaną treść, która zdecydowanie jest możliwa do zanotowania w punktach, do których warto wracać, słucha się naprawdę przyjemnie. Niemałe znaczenie ma tu również głos autora, spokojny, wyważony, szczery. „Rób to, co kochasz” zaintrygowało mnie samym tytułem i był to zdecydowanie dobry wybór, zwłaszcza, że nie ma tu taniej psychologii. Jest prawda, czasem może i niewygodna, jest zachęta do podjęcia wysiłku i zaproszenie do pracy, bo narzędzia są, trzeba tylko wszystko dookreślić, zaplanować i zrealizować. Mamy zatem wędkę, na którą łatwiej będzie złapać rybę, a to mnie cieszy, bo gotowe rozwiązania, nie są najlepszymi.  

Arkadiusz „Arkadio” Zbozień, Rób to, co kochasz. 5 kroków – jak wejść na drogę życia z pasją, wyd. RTCK, Nowy Sącz 2016.

Komentarze