Magia listów - Papież Franciszek "Dzieci piszą listy, Papież Franciszek odpowiada" - Recenzja


z cyklu książki z duszą




To była wielka niespodzianka. Paczka od Wydawnictwa WAM doszła popołudniu. Zaczęło się niecierpliwe rozpakowywanie. Kolejno wyciągałam wszystkie książki, o których pisałam z Michałem :) aż tu nagle na samym dnie paczuchy ujrzałam coś jeszcze. Zdziwienie mieszało się na mojej twarzy z uśmiechem. Czy o czymś zapomniałam? Pomyślałam, ale nie. A tu po prostu prezent, którego się nie spodziewałam :-). Z dna pudełka wyglądała na mnie duża książka w twardej oprawie z pięknym rysunkiem Papieża i dzieci. Odłożyłam karton, otworzyłam ją i przepadłam. 





Jak Jezus chodził po wodzie, czym zajmował się Bóg przed stworzeniem świata, co zrobić by na świecie panowała sprawiedliwość, czy piekło jest pewne dla tych, którzy nie pokutują? Dzieci ze szczerością dzielą się z Papieżem swoimi wątpliwościami i dylematami. Dopytują o stosunek Ojca Świętego do nich, o szczególne dla Niego miejsca modlitwy. Są ciekawe czy Papież lubi tańczyć. Na kartach książki pojawiają się również poważniejsze pytania o cierpienie, bliskich, którzy odeszli, radzenie sobie z głodem na świecie czy najtrudniejszą decyzję, jaką musiał podjąć adresat ich listów. Wiele dociekliwych i naprawdę ciekawych kwestii wyłania się z tej pozycji, a Autor odpowiada z całą szczerością, otwartością i ciepłem, z jakiego jest znany. 




Jak wspomniałam zachwyciła mnie forma tej książki. Wygląd dopracowanego i pięknie wydanego albumu, który może być wspaniałym prezentem Komunijnym, urodzinowym lub innym. Na samym początku znajdziemy miejsce na podpisanie, do kogo należy książka i z jakiej okazji jest ofiarowana. Na lewej stronie, umieszczone na kolorowym pasku widnieje zdjęcie autora listu i jego polskie tłumaczenie, obok zaś rysunek z listem w języku oryginalnym. Prawa strona to pisana prostym językiem, zwięzła, ale treściwa odpowiedź Ojca Świętego. Co ciekawe listy są od dzieci z przeróżnych zakątków świata, co sprawia, że pozycja jest jeszcze bardziej urozmaicona. Na koniec zaś zamieszczona została krótka refleksja Antonio Spadaro, która mówi o tym jak powstawała książka. Do przeczytania w jeden wieczór lub po jednym liście na dzień. Dobra lektura dla dzieci i dorosłych :-). 


Za egzemplarz recenzencki serdecznie dziękuję Wydawnictwu WAM


Papież Franciszek, Dzieci piszą list, Papież Franciszek odpowiada, oprac. Antonio Spadaro, przeł. Barbara Żak, wyd. WAM, Kraków 2016.


*Klikając w tytuł przeniesiecie się do strony Wydawnictwa :-)

Komentarze